Monday, July 5, 2010

iNfO :: Kenapa ARTIS MALAYSIA tidak layak jadi idola !!! Vol.2

Tempoh hari saya ada menyingkap, kenapa artis tidak layak menjadi idola dan sedikit contoh mungkin dapat diberikan kepada semua pembaca kerana saya pasti, anda semua tahu tentang artis-artis yang akan saya kaitkan. Mungkin ramai yang mengenali artis berbaju merah jambu ini. Penuh kontroversi dan gosip-gosip liar. Maaf saya ingin katakan di sini, pada awal pembabitan beliau, ramai yang tidak kenal dan mungkin dikatakan artis 'kolot' kerana kesopanan dan keayuannya TETAPI sekarang, semuanya seperti hipokrit.

Apa yang ingin saya rungkaikan adalah bukan cerita artis ini tetapi adalah imej yang dibawa adalah luar norma kehidupan masyarakat MELAYU ISLAM di Malaysia. Saya tidak tahu bagaimana dia boleh hidup dengan berkeadaan begini dan lebih menyedihkan, mengaku ISLAM sedangkan beliau memakai pakaian yang hampir dikategorikan SEPARUH BOGEL. Adakah ini yang dikatakan ARTIS MALAYSIA boleh dijadikan IDOLA masyarakat Malaysia?? Mungkin kerana imejnya saya ingin 'menghukum' beliau.

Tidak sama sekali kerana apa yang ingin saya ketengahkan adalah ciri-ciri seorang IDOLA masyarakat Malaysia. Bayangkan jika remaja kita berpakaian begini dan jalan seorang diri, kes ROGOL akan meningkat dan BUANG BAYI akan terus menjadi TREND masyarakat kita. Adakah ini yang dikatakan idola?? Tepuk dada, tanya selera...

Saya akan merungkai lagi isu ini...

No comments:

Post a Comment