Thursday, July 1, 2010

iNfO :: Kenapa ARTIS MALAYSIA tidak layak jadi idola !!!

Kebanyakkan masa kini, ramai ibubapa tidak mengambil endah dengan perilaku anak-anak mereka yang semakin soSIAL. Kenapa saya ingin mengaitkannya dengan artis Malaysia yang pernah digembar-gemburkan menjadi IDOLA kepada remaja Malaysia? Menjadi satu isu yang kecil dan tidak diendahkan oleh golongan profesional kerana hiburan adalah sumber pendapatan media-media tempatan di negara ini.

Kebanyakkan ibubapa lebih gemar membiarkan anak-anak remaja mereka meminati artis-artis dengan memberi peluang kepada mereka untuk menggayakan pakaian ala-ala artis. Mungkin tidak menyedari bahawa TIDAK KESEMUA artis di Malaysia ini layak untuk dijadikan IDOLA. Saya suka untuk rungkaikan beberapa persepsi masyarakat kerana saya sendiri yang hidup dalam kalangan masyarakat yang pelbagai ragam. Pernah saya bersama masyarakat yang mempunyai pelbagai latar belakang dan corak hidup. Jadi, saya telah membuat pemerhatian sendiri dan mempelajari beberapa keadaan yang mungkin masyarakat tahu TETAPI buat-buat tidak tahu dengan isu ini.

Idola adalah ikutan, contoh baik atau inspirasi individu kepada sesiapa sahaja. Lebih kepada perkara yag boleh dijadikan contoh yang baik. Bagi saya, saya telah mengkategorikan beberapa idola peribadi saya sendiri. Jadi, anda bagaimana?

No comments:

Post a Comment