Sunday, June 27, 2010

iNfO :: Mat Rempit dikalangan ibu dan bapa sendiri !!!

Pemakaian helmet adalah WAJIB jika anda menunggang dan membonceng motosikal. Terkecuali bagi yang memakai serban dan lilit kepala (sikh) akan tetapi, daripada tinjauan saya sendiri di sekitar Kuala Lumpur, Selangor, Perak, Kedah, Kelantan dan Pahang, pemakaian helmet ketika menghantar anak-anak ke sekolah adalah TERUK. Ibubapa yang menghantar anak-anak mereka ketika di pagi hari lansung tidak menghiraukan anak-anak mereka tidak memakai helmet duduk di belakang.

Salah siapa dan siapa patut dipersalahkan kerana anak-anak mereka itu akan membesar dan MAT REMPIT yang ada sekarang ini juga mempunyai ibubapa. Apa yang pasti, saya tertarik untuk membuka isu ini kerana masyarakat sekarang suka menuding jari atau menyalahkan satu pihak sahaja. Saya juga ingin berkongsi apa yang terlintas dalam hati saya ketika saya bersiar-siar atau melalui jalanraya ketika sesi persekolahan di pagi hari.

Anda pula bagaimana?
Nantikan isu ini dirungkai lebih mendalam....

No comments:

Post a Comment